הרגע שבו משפחת הנפטר מודיעה על פטירתו לסביבתו הקרובה, חבריו הטובים, מכרים ואף שכנים, הוא רגע קשה מנשוא עבור רבים. נכון שהם אינם המשפחה הגרעינית, אך אובדן של חבר קרוב ואדם אהוב קשה לכולם. ישנם אנשים אשר הנפטר היה להם יקר מאוד ואינם מסתפקים בהגעה ללוויה או לניחום האבלים בשבעה. הם חשים צורך להביע הזדהות ואת כאבם העמוק, היגון והצער באופן אחר ובוחרים לא פעם לפרסם זאת בעיתון. במאמר זה נפרט לגבי הפרסום בעיתון ויתרונותיו.
כאשר מעוניינים לפרסם מודעות השתתפות בצער בעיתונות, יש דגשים מסוימים שעליהם צריך לתת את הדעת. הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לחשוב מהם הדברים שתרצו לפרסם במודעה זו. מבנה ההודעה יכלול פנייה ישירה אל בני משפחתו של הנפטר בשמם הפרטי, ולאחר מכן יופיע הנוסח שתרצו להביע בסיטואציה זו. כאן תוכלו להביע את הרגשות שלכם במילים חמות כלפי הנפטר, להזכיר את שם החיבה שלו או אם היה לו כינוי מסוים, שלפיו הכירו אותו אנשים רבים בחייו.
במודעה זו תוכלו לציין את הבעת הצער שלכם על אובדנה העצום של המשפחה וגם על אובדן של אדם שהיה קרוב ואהוב עליכם. בסיום המודעה יופיע שמכם, או שמם של כל האנשים אשר משתתפים בה ורוצים שהדבר יופיע בתפוצה רחבה, כך שאנשים רבים יוכלו לזהות את הנפטר לפי שמות בני המשפחה ושמות החברים.
אם יש לכם קושי רב להביע את המילים ואינכם בטוחים כיצד לנסח את המודעה, תוכלו בהחלט להיעזר בשירותיו של המוקד, בו יעזרו לכם לנסח נוסח שמתאים לרגשותיכם ולאחר אישורכם יהיה ניתן להדפיס אותו בעיתון.
נציין כי מודעת השתתפות בצער היא מודעה שמגיעה בכמה גדלים הנתונים לבחירתכם, כאשר הגודל הקטן ביותר הוא של 5*6 סנטימטרים וניתן כמובן לבחור בגדלים נוספים המתאימים לתקציבכם ולרגשותיכם.
היתרון הראשון של פרסום מסוג זה הוא התפוצה הרחבה שמציע סוג העיתון שבחרתם. לדוגמה, פרסום מודעת השתתפות בצער בעיתון ידיעות אחרונות, תעניק לכם חשיפה אדירה, שכן זהו אחד העיתונים המוכרים והפופולריים בישראל. לעיתון מנויים רבים אשר קוראים את העיתון מידי יום ונחשפים לתכנים הרבים המופיעים בו, וביניהם מדור האבל שבו מפורסמות מודעות פטירה ומודעות השתתפות בצער.
יתרון נוסף הוא ההזדמנות להביע את צערכם באופן מכבד במיוחד גם את הנפטר אשר כבר לא ישוב וגם את בני משפחתו בשעתם הקשה. לא פעם יצפו בני המשפחה במודעה ויתרשמו לטובה או יתרגשו מהדברים שבוחרים להגיד חבריו הקרובים של הנפטר במעמד זה.
עוד יתרון הוא שפלטפורמה זו מאפשרת למי שכאבו רב ועז, להביע את מילותיו האחרונות כלפי הנפטר באופן מהדהד, כך שכל מי שרואה את המודעה, ולאו דווקא אנשים שמכירים את הנפטר, יראה את הבעת הרגשות הזו והצורך להביען בפלטפורמה כה רחבה.
יתרון אחרון הוא שכשאתם בוחרים לפרסם בעיתון מודעת השתתפות בצער, המודעה מתפרסמת גם באתר האינטרנט של העיתון, אשר הוא בפני עצמו פלטפורמה שבה גולשים אנשים רבים, ויכולים להתוודע למודעה זו.
לרוב מי שייבחר לפרסם מודעת השתתפות בצער הם חברים קרובים של הנפטר, מכרים שאהבו אותו מאוד, קולגות לעבודה, ארגונים, חברות או בתי עסק שבהם עבד הנפטר או היה עימם בקשר רציף בשל תחום עבודתו.
במודעות הללו יופיעו הפרטים המזהים את מפרסמי ההודעה. למשל, אם הנפטר היה בעל דרגה בכירה בצה"ל או בכוחות הביטחון כמו שוטר, תופיע כמובן דרגתו של הנפטר, כינוי מיוחד אם היה לו ודברי המחלקה אשר סופדת לו ומביעה את צערה. כמו כן תופיע המחלקה שבה שירת או הגדוד שאליו היה שייך אם מדובר באיש קבע. היא תיחתם עם הלוגו של אותו ארגון, חברה או עסק ועם שמותיהם של דרגים בכירים מאוד באותו מקום עבודה ספציפי. בחברות וארגונים יחתמו שמותיהם של המנהלים הבכירים.
אם מדובר בחברים קרובים, בני משפחה מדרגה שנייה או מכרים נוספים, אלה יביעו רגשות אישיים יותר, מילים חמות ויחתמו את שמם הפרטי ואת שם משפחתם בסוף המודעה.
כדי להפוך את הפנייה ליעילה יותר, באפשרותכם לכתוב לנו בעניין המודעה שאתם מבקשים לפרסם, כדי שנגיע מוכנים לשיחה… :)