רגע ההודעה על פטירתו של אדם אהוב או בן משפחה יקר, הוא רגע קשה מנושא. רגע שבו כל הרגשות מתפרצים החוצה והכאב פורץ בזעקה. רגעים אלו קשים ומורכבים לכל אדם ובוודאי לאלו שהיו הקרובים לנפטר ביותר. אם חוויתם אובדן של אדם כזה, אתם ודאי יודעים שברגעים אלו חשים צער עמוק. ברגעים אלו לא תמיד אפשר לאסוף את עצמכם ולמצוא את הכוחות להודיע לכל האנשים אשר הכיר הנפטר בחייו, ולכן השימוש במודעות פטירה יכול לסייע לכם מאוד. על כך נרחיב במאמר זה.
פרסום מודעות פטירה מאפשרות למשפחה האבלה להגיע אל כל האנשים שהכירו את הנפטר בחייו. גם אלו שאינם נמצאים באזור הגיאוגרפי שלו וגם אנשים שלא פגש במשך שנים רבות, אך עדיין מכירים את הנפטר וייתכן כי היו רוצים ללוותו בדרכו האחרונה. משפחת האבלים לא תמיד יכולה להגיע לכל האנשים הללו גם מהפן הרגשי, שכן לא תמיד אפשר לזכור את כל האנשים הללו בשעת צער כה עמוק וגם משום שייתכן שאין להם גישה אליהם, כגון מספרי טלפון רלוונטיים שהם יכולים ליצור עימם קשר. לעיתים, ישנם אנשים שהכיר המנוח מבלי שמשפחתו כלל תדע עליהם כמו עמיתים לעבודה, חברים מימי הצבא, אנשים שעזבו את הארץ לחו"ל לשנים רבות ובהמשך החליטו לחזור ומתגוררים בארץ ועוד. באמצעות פרסום מודעת פטירה המשפחה יכולה להגיע אל כל האנשים הללו ולבשר להם על מות יקירם.
אומנם אנו חיים בתקופה שבה המדיה החברתית שולטת ברוב ערוצי המידע שלנו. אך עדיין אנשים רבים אינם מסתדרים עם הטכנולוגיה, אינם בעלי מחשבים בביתם או אינטרנט ואינם יודעים כיצד למצוא את המידע באתרים השונים. לרוב יהיו אלו אנשים מבוגרים בגיל השלישי, אשר יעדיפו להמשיך ולקרוא את העיתון כפי שעשו תמול שלשום ובמשך שנים רבות של חייהם. סיבה נוספת היא שאנשים רבים פשוט נהנים מקריאת העיתון. הריח של העיתון כשפותחים את דפיו לראשונה, מגוון הכתבות המעניינות ואפילו העיון במדור שבו מפורסמות מודעות פטירה שונות, שבהן הם יכולים לעיין בניחותא ואף למצוא מודעת פטירה של מכרים רחוקים או קרובים ולהחליט האם להגיע אל הלוויה או השבעה כדי לנחם את האבלים ולכבד את הנפטר בפעם האחרונה.
פרסום מודעת פטירה בעיתון ידיעות אחרונות יכול לחשוף את מודעת הפטירה של הנפטר בתפוצה רחבה במיוחד, שתגיע אל אלפי מנויים שקוראים את העיתון באדיקות. זו ללא ספק אחת האפשרויות הטובות ביותר להגיע גם אל האנשים הרחוקים ביותר. כמו כן, מודעת פטירה שמפורסמת בעיתון מפורסת גם באתר העיתון באינטרנט, כך שגם מי שאינו רוכש את העיתון או מנוי שלו, עדיין יכול לצפות במודעה ולהתייחס כרצונו.
מודעת פטירה היא מודעה שמנוסחת באופן מאוד מסוים. זוהי מודעה שמגיעה בגודל קבוע של 5*6 סנטימטרים או שנפרשת על פני חצי עמוד ואף יותר אם המשפחה חפצה בכך. בנוסף, למודעה יש גופן ספציפי שבו נהוג להשתמש, לעיתים משתמשים ב"אותיות קידוש לבנה", שהן אותיות גדולות מאוד ואף מדגישים את שם הנפטר המופיע במרכזה. לרוב המודעה תיכתב באופן שבו המשפחה מודיעה בצער על מות הנפטר, שמו, ופרטים נוספים לגבי הלוויה, היום והתאריך שבה תיערך כמו גם השעה והמיקום המדויק. בנוסף תכיל המודעה מידע לגבי המקום שבו יושבים האבלים ובאילו שעות ניתן להגיע לנחם, ותסתיים בפירוט של בני המשפחה האבלים או המשפחה האבלה.
מידע נוסף שניתן לציין זה אם הנפטר היה בעל תואר מקדים, למשל אם היה רופא או מנכ"ל בחברה מצליחה, פרופסור או בעל דרגה צבאית וכדומה.
משפחות רבות מנסחות את מודעת הפטירה בעצמן וכותבות בה מילים אחרונות המתארות את הנפטר. לעומת זאת, ישנן משפחות שאינן מסוגלות להתעסק בפרטים הללו של ניסוח המודעה בשל מצבן הרגשי. מצב זה מובן לחלוטין, ולכן ישנה אפשרות להיעזר בניסוחים קיימים ורק לשנות את הפרטים הרלוונטיים, קרי: שם הנפטר ובני משפחתו, מועד הלוויה, התאריך והשעה וכמובן המקום שבו תתקיים השבעה והפרטים לגביה.
פרסום מודעת פטירה יכול להקל מאוד על המשפחה האבלה בהתמודדות עם הצורך להודיע לאנשים רבים על דבר פטירתו של יקירם ולהתרכז בסידורים אחרים כמו סידורי הלוויה והכלת הכאב והיגון שבו הם שרויים.
כדי להפוך את הפנייה ליעילה יותר, באפשרותכם לכתוב לנו בעניין המודעה שאתם מבקשים לפרסם, כדי שנגיע מוכנים לשיחה… :)